Reklam Beğeni Araştırması

Reklam Beğeni Araştırması

STRÖER KENTVİZYON’dan AÇIKHAVA REKLAM TASARIMINDA BEĞENİ ARAŞTIRMASI !

Türkiye genelinde 26 yerleşim merkezinde faaliyet gösteren açıkhava reklam şirketi Ströer Kentvizyon, açıkhava mecrasının etkinliğini ölçmek için başlattığı Impacto etki araştırmasına yeni bir araştırma daha ekliyor: Reklam Beğeni Araştırması.

onemsirasi1.png

Açıkhava reklamlarının kreatif tasarımlarını ele alan ve bağımsız araştırma şirketi GfK Türkiye ile gerçekleştirilen reklam beğeni araştırması, bir açıkhava reklamındaki  unsurların, reklamın beğenilmesini  ne oranda etkilediğini ortaya çıkarıyor.

Araştırmada test edilecek 45 farklı reklam tasarımı 12 başlık altında (kelime sayısı, renk sayısı, kullanılan yazı tipinin okunurluğu, arka fonu, vb)  etiketlemeler yapıldıktan sonra saha çalışmalarına başlandı. Nisan ayında İstanbul, Ankara ve İzmir’de 15-50 yaş, ABC1C2 sosyo ekonomik statüye sahip toplam 401 kişi ile görüşüldü. Görüşülen kişilere beğendikleri ve beğenmedikleri tasarımlar seçtirilerek beğeni sıralaması yaptırıldı. Böylece açıkhava reklam tasarımında beğeniyi hangi unsurların ne kadar etkilediği saptandı. Buna göre;

BEĞENİ İÇİN ÖNEMLİ KRİTER: ÜNLÜ KULLANIMI

Araştırmada test edilen birçok ünlü kullanımı olan kampanya arasında en beğenilen tasarımların Kıvanç Tatlıtuğ ile olanlar olması, kampanya için seçilen ünlünün kim olduğunun ve ne kadar sevildiğinin önemini gösteriyor. Diğer yandan tasarımda ünlü olmasa dahi insan kullanımının beğeniyi olumlu etkilemesi araştırmanın ortaya koyduğu bir başka sonuç.  

BÜYÜK GÖRSEL BİR ADIM ÖNDE!

Reklamı yapılan ürün, tasarımda ne kadar büyük kullanılırsa beğeni o oranda artıyor. Büyük kullanımın yanında görselin çekiciliği de beğeniyi artırmaktadır. Araştırmada biri çikolatalı gofret diğeri dondurma olan 2 farklı reklam tasarımı test edildi. Ürünü olduğu gibi gösteren çikolatalı gofret tasarımı değil, dondurmanın her bir parçasını efekt kullanarak gösteren tasarımın beğeni skoru daha yüksek çıktı. 

AZ BİLGİ, AZ KELİME, TEK MESAJ!

Ürün görselini küçük kullanıp fazla bilgi veren ve fazla kelimenin bulunduğu tasarımların beğeni düzeyi düşüyor. Az bilgi, az kelime kullanılan ve tek mesaj veren tasarımlar daha fazla dikkat çekip daha çok beğeniliyor.

Yazı tipinin okunaklı olması beğeniyi etkileyen diğer bir unsur. Az bilgi, az kelime dahi olsa okunaklı olmayan fontların kullanıldığı mesajların yer aldığı tasarımlar beğenilmiyor.

ÇOK RENKLİ OLMASIN DİYORUZ, SICAK RENKLERİ BEĞENİYORUZ!

Beğeniyi etkileyen unsurlardan biri renk sayısıdır. Araştırmadan çıkan sonuca göre bir açıkhava tasarımındaki ideal renk sayısı ortalama 4’tür. Kırmızı veya sarı/turuncu renkler hakim renk olarak daha çok beğenilmektedir. Yeşil rengin pozitif veya negatif bir etkisi bulunmazken, siyah, beyaz ve mavi/lacivert renkler beğeniyi olumsuz etkiliyor. 

Tasarımda arka fonun sade olması beğenide negatif ya da pozitif bir etki yaratmıyor ama karışık fonun negatif bir etkisi var.

LOGO ORTA BÜYÜKLÜKTE VE SOL ÜSTTE!

Açıkhava reklam tasarımında logonun sol üstte ve orta büyüklükte olması herhangi bir etki yaratmazken orta, sağ alt, sol alt veya sağ üstte, küçük veya büyük boyutta olması beğeniyi negatif yönde etkiliyor.

BAŞARILI TASARIM ÖRNEĞİ

Ünlü Kullanımı, Büyük Ürün Görseli, Ortalama Dört Renk Kullanımı, Az Bilgi, Az Kelime, Tek Mesaj, Orta Büyüklükte Logo, Sade Arka Fon, Okunaklı Yazı, Logo Sol Üstte.

“Kıvanç Tatlıtuğ’un yer aldığı Mavi Jeans tasarımı araştırma dahilinde test edilen 45 farklı görselden en yüksek beğeni skoruna sahip olmuştur.”

mavi.png 

testo.png 

DETAYLI BİLGİ İÇİN ARAŞTIRMA
BİRİMİ İLE İLETİŞİME GEÇİN
Impacto sonuçlarının alıntı yapılarak kullanılması durumunda kaynak gösterilmesi zorunludur.

Kaynak: GFK Türkiye’nin İstanbul, Ankara, İzmir, Nisan  2014 tarihinde bilgisayar destekli yüz yüze anket (CAPI) yöntemini kullanarak 15-50 yaş arası, ABC SES grupları dahil 401 kişiyle gerçekleştirdiği araştırma.