AÇIKHAVA YATIRIMLARI İLK 6 AY SONUÇLARI AÇIKLANDI!

Tüm Haberler

Açıkhava Reklamcıları Vakfı ARVAK, raketten büyük boyutlu reklam alanlarına, indoor reklamlardan dijital ekranlara tüm açıkhava segmentlerini kapsayan, açıkhava mecrasına yapılan  toplam yatırımların belirlenmesi için bir rapor hazırlatıyor. İlk kez 2013 yılında yayınlanan Türkiye Açıkhava Yatırımları Raporu, her yıl 6 ayda bir Ernst & Young Denetim ve Danışmanlık şirketi tarafından hazırlanıyor. Açıkhava şirketlerinin cirolarının gizliliğinin korunması kaydı ile yapılan çalışmanın 2018 yılının ilk 6 aylık dönemini kapsayan araştırma geçtiğimiz günlerde sonuçlandı.

Ernst& Young’ın hazırladığı ve açıkhava sektöründe faaliyet gösteren önde gelen 15 markanın cirolarını bildirerek katıldığı Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları raporuna göre;

  • Türkiye Açıkhava mecrasına yapılan yatırımların 2018 ilk 6 aylık  toplam cirosunun 402.000.000 TL olduğu hesaplandı.

Bir önceki yıl ilk 6 aylık dönem raporu teknik nedenlerle yapılamadığı için Türkiye Açıkhava mecrasında, 2017 ilk 6 aylık dönemine göre anlamlı bir büyüme olup olmadığını kıyaslama yapılamıyor.

       •  Türkiye’de kampanyalarda en yaygın kullanım alanı olan CLP, Billboard, megalight, banner gibi açıkhava reklam ünitelerine yapılan yatırımların toplamı 305.000.000 TL oldu. Açıkhava reklam ünitelerinin toplam Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları içindeki payı %76.        

       •  Giantposter diye de tanımlanan büyük alan (duvar, parapet, cam yüzey, giantboard  vb) reklam yatırımları, 2018 yılının ilk 6 ayında  69.000.000 TL oldu. Bu rakam toplam açıkhava reklam yatırımlarının içinde büyük alanların payının % 17 civarında olduğunu gösteriyor.

  • 2018 yılının ilk 6 ayında  Türkiye açıkhava mecrasında gelişen bir segment olan dijital açıkhava ve ekranlarda yapılan reklam yatırımlarının toplamı 28.000.000 TL’yi buldu. Bu rakam açıkhava toplam yatırımlarının içinde dijital açıkhavanın payının % 7 civarında olduğunu gösteriyor.

Açıkhava etkili, yaratıcılığa sonsuz açık ve satış noktasına en yakın mecra olarak sürekli kendini geliştiren, yeni uygulamalarla farklı hedef kitlelere ulaşan, dünyada ve Türkiye’de sürekli büyüyen bir mecra. Ancak 2015’ten bu yana Türkiye Reklam Yatırımlarının istenen ölçüde büyümemesi nedeniyle bu büyüme eğiliminin yavaşladığını görüyoruz

Yılbaşından sonra yayınlanacak Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları 2018 raporu Türkiye’de Açıkhava mecrasının büyüme oranını net biçimde gösterecektir.

Kaynak: ARVAK

AÇIKHAVA YATIRIMLARI İLK 6 AY SONUÇLARI AÇIKLANDI!